________________________________

Инфекция на уринарния тракт: нормално урината и органите на отделителната система са стерилни и не съдържат микроорганизми. Въпреки това има случаи, при които микроорганизмите могат да попаднат в пикочните пътища и да доведат до възпаление. Инфекциозните причинители могат да навлязат в кръвта и чрез кръвния поток да се пренесат до други части и органи от тялото.

Инфекцията на уринарния тракт включват възпаление на пикочния мехур (цистит), гломерулонефрит, пиелонефрит, уретрит (възпаление на пикочния канал), простатит (възпаление на простатната жлеза) и други.

Симптомите на инфекция на пикочните пътища могат да включват болезненост при уриниране, парене, смъдене по време на уриниране, мътна урина, наличие на кръв в урината (хематурия), промяна на цвета на урината, необичайна миризма на урината, често уриниране, намален уринен поток, никтурия (събуждане през нощта поради желание за уриниране), болка по време на сексуални контакти и други.

Инфекциите на уринарния тракт се проявяват по-често при жените, поради анатомични особености. Инфекциите са по-често срещани при жени, които са сексуално активни, използват диафрагми, жени в менопауза и други. По-възрастните хора, анамнезата за камъни (конкременти) в бъбреците, бъбречните заболявания и други хронични заболявания, които засягат имунната система са рискови фактори за развитието на инфекция на пикочните пътища.

Най-често инфекцията уринарния тракт се причинява от Е.коли, Клебсиела, Микобактериум туберкулозис, Найсерия гонорея, Протеус, Псевдомонас еругиноза, Серации и други.