Жените имат по-често нарушения на щитовидната жлеза

Вашата щитовидна жлеза е малка жлеза в основата на врата, която произвежда два основни хормона - Т3 и Т4. Тези хормони контролират метаболизмът на тялото ви.

Жените са до над четири пъти по-уязвими към щитовидни нарушения отколкото мъжете. 10% от всички жени над 50 години имат някаква степен на дефицит на хормони в щитовидната жлеза. Нарушенията в щитовидната жлеза включват хипертиреоидизъм, хипотиреоидизъм, тироидни възли, тиреоидит и рак на щитовидната жлеза.

Хипертиреоидизмът, или преактивна щитовидна жлеза, означава, че вашата жлеза произвежда повече хормони, отколкото се нуждае тялото.

Заболяването на Грейв е най-честата причина за хипертиреоидизъм. Признаци за забързване на метаболизма са:

1. Намаляване теглото на тялото без разлика в приеманата храна.
2. Учестен сърдечен ритъм.
3. Паники.
4. Проблемно спане.
5. Увеличено изпотяване.
6. Отслабване на мускулите.
7. По-кратка менструация.
8. По-тънка кожа.
9. Необичайно ниски нива на холестерол.

Хипотиреоидизъм, или слаба жлеза, означава, че вашата жлеза не произвежда достатъчно хормони. Най-честата причина за това е заболяването на Хашимото. Други причини са премахване на жлезата или лъчетерапии. Признаци за забавен метаболизъм са:

1. Умора.
2. По-трудно отслабване.
3. По-голяма чувствителност към студ.
4. Слаби мускули.
5. Болки в ставите.
6. Депресия.
7. Суха кожа.
8. Увелично менструално кървене.
9. Слаб косопад.
10. Висок холестерол, неподдаващ се на диети.
11. Слабо сексуално желание.

Заболяването на щитовидната жлеза е трудно за диагностициране, защото симптомите могат да са многозначни. Ако имате сходни симптоми непременно е необходимо да преминете преглед, в който да се прегледа и вратът ви. Кръвният тест би помогнал за установяване дали жлезата е неактивна или прекалено активна. Можете да си направите и тест за установяване на щети от лъчетерапия за да установите дали жлезата произвежда прекалено много или прекалено малко хормони. Целта на лечението е стабилизиране на нивата хормони.