Вашата щитовидна жлеза е малка жлеза в основата на врата, която произвежда два основни хормона - Т3 и Т4.

Ракът на простатата - по-често срещан при мъже от селски райони

Според най-ново проучване мъжете, живеещи в по-слабо населените места имат по-голям риск от заболяване от рак на простата.

Проучването показва, че всички мъже имат еднакъв риск от заболяването. Но според статистиката тези, които се намират в селските райони биват лекуванни по-често и има повече смъртни случаи.

В изследването са участвали 21 267 мъже от селски райони и 24 606 мъже от градове. Ракът на простатата е бил причина за смъртта на 56.9 мъже от 100 000 в селски райони и 45.8 мъже от 100 000 в градове. След успешна диагноза 88% от мъжете от по-слабо населените места успяват да запазят живота си в сравнение с 92% от мъжете в градовете. За съжаление диагнозата на първите обикновено се поставя много късно и това е една от основните причини за черната статистика.

Според професор Питър Бааде от Университетът в Куинсланд в Брисбейн е необходимо да се вземат мерки за по-добро диагностициране на пациентите с по-голям риск от заболяването.

"Възможно най-скоро трябва да установим всички причини за високата смъртност при мъжете от селски райони за да предприемем стратегии за ранно откриване на ракът на простата," коментира професорът.

Данните от статистиката сочат, че има над 20 000 нови случая годишно в Австралия с диагноза рак на простатата.